Зміст роботи методичних комісій ДПТНЗ «Славутський професійний ліцей» відповідає основним задачам, які стоять перед навчальним закладом. Однією з основних задач є організаційне поєднання загальноосвітньої, професійно-теоретичної і професійно-практичної підготовок; пошук ефективних шляхів і форм спільної роботи викладачів загальноосвітньої підготовки, спецпредметів і майстрів в/н.
Тільки шляхом підвищення наукових, спеціальних і педагогічних знань та майстерності можна домогтися удосконалення змісту навчання, високої ефективності навчального процесу.
Важлива умова удосконалення змісту навчання – встановлення міжпредметних зв’язків. Тому методичним комісіям необхідно звертати увагу на міжпредметні зв’язки при вивченні і обговоренні навчальних планів і програм, розробці поурочно-тематичних планів, обговоренні відвіданих уроків, вивченні і запровадженні передового педагогічного досвіду. Треба домагатися єдності процесу загального розвитку учнів, формування здатності самостійно і творчо мислити при вивченні різних предметів .
Крім цих існують і інші форми міжпредметних зв’язків: розробка задач з професійним спрямуванням; комплексні домашні завдання творчого характеру; розробка питань, які вивчаються у процесі позакласної роботи з учнями.
Не менш важливим у роботі методкомісії є і наступні проблеми:
- Шляхи ліквідації прогалин в знаннях учнів і попередження відставання в навчанні:
- Здійснення диференційованого підходу до учнів з урахуванням працездатності, нахилів, інтересів;
- Позакласна робота;
- Система роботи щодо складання завдань різного рівня складності для індивідуальної роботи з учнями;
- Організація і методика проведення індивідуальної роботи з учнями на різних етапах уроку;
- Спільна робота майстра в/н і викладача.
2. Шляхи і методи розвитку мислення високого рівня:
- Розробка системи завдань для інтелектуального розвитку і їх застосування на уроці.
- Різні види пошукової самостійної роботи учнів на уроці (розробка інструкційнотехнологічної документації, аналіз робочих креслень, розв’язування експериментальних задач, лабораторні досліди і практичні роботи, раціоналізаторська діяльність).
- Форми проблемного навчання , сучасні технології навчання і виховання.
3. Удосконалення способів закріплення і поглиблення знань.
4. Ефективність застосування сучасних ТЗН, ППЗ на уроках теоретичного і виробничого навчання.
Крім того, методичні комісії проводять наступну роботу:
- Обговорюють інструктивно-методичні матеріали, екзаменаційні матеріали і додатки до них;
- Систематично здійснюють моніторинг рівня навчальних досягнень учнів;
- Розробляють проекти рішень педагогічної ради стосовно питань удосконалення навчально-виховної роботи з предметів;
- Організовують відкриті уроки, взаємовідвідування уроків та їх аналіз;
- Організовують вивчення і запровадження ППД. З цією метою готують і проводять семінари, науково-практичні конференції, педагогічні читання, школи ПД;
- Здійснюють пропаганду нових технологій навчання, виробництва, виховання, сучасних досягнень педагогіки і психології;
- Обговорюють і колективно розробляють методику вивчення найбільш складних тем навчальної програми;
- Надають допомогу викладачам у створенні методичних розробок і доповідей;
- Контролюють підвищення кваліфікації кожного члена комісії і застосування отриманих знань на практиці;
- Готують методичні матеріали для методичних кабінетів, куточків, виставок, складають звіти про вивчення якості викладання окремих предметів для педагогічної ради.
Робота методичних комісій включає також обговорення заходів щодо зміцнення навчально-матеріальної бази, огляд спеціальної технічної і методичної літератури.