Зміст роботи методичних комісій ДПТНЗ «Славутський професійний ліцей» відповідає основним задачам, які стоять перед навчальним закладом. Однією з основних задач є організаційне поєднання загальноосвітньої, професійно-теоретичної і професійно-практичної підготовок; пошук ефективних шляхів і форм спільної роботи викладачів загальноосвітньої підготовки, спецпредметів і майстрів в/н.
Тільки шляхом підвищення наукових, спеціальних і педагогічних знань та майстерності можна домогтися удосконалення змісту навчання, високої ефективності навчального процесу.
Важлива умова удосконалення змісту навчання – встановлення міжпредметних зв’язків. Тому методичним комісіям необхідно звертати увагу на міжпредметні зв’язки при вивченні і обговоренні навчальних планів і програм, розробці поурочно-тематичних планів, обговоренні відвіданих уроків, вивченні і запровадженні передового педагогічного досвіду. Треба домагатися єдності процесу загального розвитку учнів, формування здатності самостійно і творчо мислити при вивченні різних предметів .
Крім цих існують і інші форми міжпредметних зв’язків: розробка задач з професійним спрямуванням; комплексні домашні завдання творчого характеру; розробка питань, які вивчаються у процесі позакласної роботи з учнями.
Не менш важливим у роботі методкомісії є і наступні проблеми:
1. Шляхи ліквідації прогалин в знаннях учнів і попередження відставання в навчанні:
- Здійснення диференційованого підходу до учнів з урахуванням працездатності, нахилів, інтересів;
- Позакласна робота;
- Система роботи щодо складання завдань різного рівня складності для індивідуальної роботи з учнями;
- Організація і методика проведення індивідуальної роботи з учнями на різних етапах уроку;
- Спільна робота майстра в/н і викладача.
2. Шляхи і методи розвитку мислення високого рівня:
- Розробка системи завдань для інтелектуального розвитку і їх застосування на уроці.
- Різні види пошукової самостійної роботи учнів на уроці (розробка інструкційнотехнологічної документації, аналіз робочих креслень, розв’язування експериментальних задач, лабораторні досліди і практичні роботи, раціоналізаторська діяльність).
- Форми проблемного навчання , сучасні технології навчання і виховання.
3. Удосконалення способів закріплення і поглиблення знань.
4. Ефективність застосування сучасних ТЗН, ППЗ на уроках теоретичного і виробничого навчання.
Крім того, методичні комісії проводять наступну роботу:
- Обговорюють інструктивно-методичні матеріали, екзаменаційні матеріали і додатки до них;
- Систематично здійснюють моніторинг рівня навчальних досягнень учнів;
- Розробляють проекти рішень педагогічної ради стосовно питань удосконалення навчально-виховної роботи з предметів;
- Організовують відкриті уроки, взаємовідвідування уроків та їх аналіз;
- Організовують вивчення і запровадження ППД. З цією метою готують і проводять семінари, науково-практичні конференції, педагогічні читання, школи ПД;
- Здійснюють пропаганду нових технологій навчання, виробництва, виховання, сучасних досягнень педагогіки і психології;
- Обговорюють і колективно розробляють методику вивчення найбільш складних тем навчальної програми;
- Надають допомогу викладачам у створенні методичних розробок і доповідей;
- Контролюють підвищення кваліфікації кожного члена комісії і застосування отриманих знань на практиці;
- Готують методичні матеріали для методичних кабінетів, куточків, виставок, складають звіти про вивчення якості викладання окремих предметів для педагогічної ради.
Робота методичних комісій включає також обговорення заходів щодо зміцнення навчально-матеріальної бази, огляд спеціальної технічної і методичної літератури.
Після обговорення питання на методичній комісії приймається рішення, яке записується в протоколі засідання методкомісії.
Таким чином, зміст роботи методичних комісій спрямований на удосконалення форм і методів навчання, на організацію методичної допомоги викладачам і майстрам виробничого навчання у підвищенні їх кваліфікації і педагогічної майстерності.
У ДПТНЗ «Славутський професійний ліцей» у 2018-2019 навчальному році функціонує 5 методичних комісій:
- методична комісія викладачів природничо-математичних дисциплін: голова МК – Чорномаз Т. М., викладач хімії та географії, «спеціаліст вищої категорії»; члени МК: Ніжнік Н.О., Бурчак Д.В., Лисюк В.В.
- методична комісія викладачів суспільно-гуманітарних дисциплін, фізичної культури та Захисту Вітчизни: голова МК – Голуб О.М., викладач історії, «спеціаліст І категорії»; члени МК: Голуб О.М., Голуб Т.О., Здобнікова І.В., Гаврілова Д.В., Івахненко О.І., Хасанов Р.М., Сігнаєвська Н.М.
- методична комісія викладачів професійно-теоретичного навчання та майстрів виробничого навчання з професій будівництва, транспорту та промисловості: голова МК – Свінціцький О.Б., майстер в/н, викладач професійно-теоретичної підготовки з професії «Електрогазозварник», «спеціаліст»; члени МК: Миронюк Б.О., Ковальчук С.П., Чорномаз Т.М., Лисюк В.В., Ніжнік О.Г., Чайковська Л.П.
- методична комісія викладачів професійно-теоретичного навчання та майстрів виробничого навчання з професій громадського харчування: голова МК – Голуб Т.О., майстер в/н, члени МК: Бурчак О.Є., Климчук О.В., Гарбарчук В.В., Зубарець О. П., Ніжнік Н.О.
- методична комісія класних керівників, керівників гуртків та вихователів гуртожитку: голова МК – Лисюк В.В., класний керівник групи №36, викладач фізики, «спеціаліст вищої категорії», «викладач-методист»; члени МК: Чорномаз Т.М., Голуб О.М., Здобнікова І.В., Гаврилова Д.В., Свінціцький О.Б., Гарбарчук В.В., Бурчак О.Є, Мальчик А.О., Сігнаєвська Н.М., Бурчак Д.В., Подлознюк К.С., Климчук О.В., Хасанов Р.М., Гаврилова Д.В., Чайковська Л.П.
|